جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۳۸
۰ نفر

گروه بورس: ارزش بازارسهام تهران برای نخستین بار در تاریخ فعالیت بازارسرمایه در ایران از مرز50 هزار میلیارد تومان گذشت.

به گزارش همشهری، در آخرین روزفعالیت بورس تهران در هفته گذشته همزمان با عبور شاخص ازمرز 10‌هزار و 700 واحد، بورس تهران رکورد تازه‌ای را در ارزش بازار برجای گذاشت.

تحلیلگران بورس تهران طبق منحنی‌ها و قواعد تحلیل تکنیکی پیش‌بینی می‌کنند شاخص قیمت سهام در بورس تهران ظرف هفته‌های آینده به مرز 11‌هزار واحد برسد که به این ترتیب و با توجه به عرضه قریب الوقوع سهام مخابرات باید انتظار یک بورس 60 میلیارد دلاری را در تابستان امسال داشته باشیم.ارزش بورس تهران با توجه به رکورد شکنی هفته قبل از مرز 53‌میلیارد دلار گذشته است.

آمارها نشان می‌دهد: عرضه اولیه سهام کشتیرانی وتعیین قیمت 2/1‌میلیارد دلاری برای سهام این شرکت یکی از عوامل عمده رکورد شکنی اخیر بورس تهران بوده است.در حال حاضر فولاد مبارکه با ارزش بازاری معادل 7‌میلیارد دلار 13‌درصد از کل ارزش بورس تهران را دراختیار گرفته و بزرگ‌ترین شرکت فعال در بازار سرمایه ایران به حساب می‌آید.پس از فولاد، مس دومین شرکت بزرگ بورس تهران است.

ارزش بازار سهام این شرکت نیز5‌میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. گزارش‌های دریافتی نشان می‌دهد:  در این هفته 378‌میلیون سهم به ارزش یک هزارو 100‌میلیارد ریال مبادله شد. درپایان هفته شاخص قیمت 277‌واحد و شاخص بورس یک هزار و100‌واحد افزایش یافت.

کد خبر 53610

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز